DiversePrincipalele sporturi individuale si beneficiile lor pentru sanatate

Principalele sporturi individuale si beneficiile lor pentru sanatate

-

Desi multi considera sportul ca fiind discipline pentru munca in echipa, exista multe sporturi individuale care devin actuale astazi. Este mai mult decat dovedit stiintific ca aceste sporturi au un impact pozitiv enorm asupra sanatatii oamenilor. Si tot mai multi oameni decid sa adopte noi obiceiuri si hobby-uri asociate cu anumite activitati sportive. 

Desi fiecare sport individual are propriile caracteristici, adevarul este ca beneficiile pe care acestea le pot genera depasesc cu mult aspectul fizic. Si nu conteaza daca esti un profesionist sau doar un fan al sportului, cunoasterea acestor informatii este de mare importanta. Asadar, astazi va prezentam principalele sporturi individuale si beneficiile lor pentru sanatate.

Inot

Este unul dintre cele mai complete sporturi individuale de pe aceasta lista. Acest lucru se datoreaza faptului ca mai multe grupe musculare sunt utilizate simultan. Inclusiv muschii membrelor, ai respiratiei si nu numai.

In acest sens, unul dintre principalele beneficii ale inotului are de-a face cu cresterea masei musculare si scaderea tesutului adipos. Acest lucru se traduce printr-o vitalitate crescuta si o rezistenta crescuta.

Un alt aspect important care este influentat de inot este sanatatea cardiovasculara. La fel ca si in multe sporturi in care efortul depus este abundent, in cazul inotului, beneficiile la nivel cardiovascular se traduc printr-o crestere a perfuziei tisulare.

Aceasta crestere a perfuziei se refera la faptul ca exista o oxigenare mai buna datorita imbunatatirilor circulatiei.

Din punct de vedere psihologic, exista si diverse beneficii demne de mentionat. Cresterea stimei de sine, motivatia, increderea in sine si capacitatea de depasire sunt cateva dintre cele mai importante aspecte in acest sens.

Sah

Desi unii inca rezista sa vada sahul ca pe un sport adevarat, adevarul este ca implica tot felul de eforturi si abilitati psihologice care pot fi foarte provocatoare. Acesta este motivul pentru care principalele beneficii pentru sanatate pe care ni le poate oferi sahul sunt in mod clar de natura psihologica.

In acest caz, vorbim despre o imbunatatire semnificativa in luarea deciziilor, memorie, abilitati de gandire si multe altele.

Dincolo de aceasta, increderea in sine, concentrarea si controlul anxietatii sunt doua aspecte care sunt si ele afectate pozitiv.

Ciclism

Desi este adevarat ca mersul pe bicicleta depinde de folosirea unui instrument artificial precum bicicleta, asta nu inseamna ca este mai putin benefic decat restul.

Principalele beneficii pot fi observate cu usurinta la nivelul extremitatilor inferioare, acestea fiind cele mai solicitate. In aceasta zona devin evidente in timp cresterea masei musculare, scaderea tesutului adipos si imbunatatirile circulatiei. 

In plus, rezistenta fizica si reflexele vor fi, de asemenea, imbunatatite semnificativ. Psihologic vorbind, concentrarea si increderea in sine sunt aspecte care vor fi si ele afectate pozitiv.

Atletism

Atletismul a fost unul dintre cele mai practicate sporturi individuale la nivel mondial de milenii. Si este ca, acoperind atat de multe sporturi sub acelasi concept, nu este de mirare ca beneficiile pentru sanatate sunt la fel de abundente.

Dupa cum probabil stiti deja, atletismul include diferite discipline, cum ar fi aruncarea sutului, sulita, sariturile, cursele etc. In acest sens, logic, unii sunt mai pretentiosi decat altii la nivel fizic. 

Si aici beneficiile sunt cele mai notabile, deoarece solicitarea fizica este cea mai caracteristica acestor activitati sportive.

Cu toate acestea, sanatatea mintala este, cu siguranta, beneficiata in multe feluri. Multi psihologi au descris ca atletismul duce la o imbunatatire semnificativa a stimei de sine, increderii in sine, concentrarii, simtului responsabilitatii, comportamentului si multe altele.

Arte martiale

Ca si in atletism, artele martiale cuprind si o gama larga de discipline. Si, desi unele sunt foarte diferite de celelalte, toate au aproape aceleasi beneficii pentru sanatate.

Fie ca este vorba de karate, jiu-jitsu, box, judo sau taekwondo, principalele beneficii pentru sanatate pe care le putem observa sunt la nivel cardiovascular. In acest fel, vom imbunatati oxigenarea in tesuturile noastre, ceea ce, la randul sau, ne imbunatateste rezistenta la nivel fizic.

La acest nivel vom observa si modificari importante, in functie de intensitatea antrenamentului la care se foloseste.

Artele martiale presupun si un efort psihologic semnificativ . In acest sens, imbunatatirea stimei de sine, increderea in sine, concentrarea, responsabilitatea si disciplina, sunt implicit efecte pozitive in acest tip de sport.

Latest news

- Advertisement -spot_imgspot_img

Acum gasesti pe piata cele mai calitative cartuse ink-jet compatibile Epson

Imprimantele ink-jet sunt foarte populare in prezent, peste tot in lume. Achizitionarea unul astfel de dispozitiv este, fara indoiala,...

„Terrified” ofera o groaza brutala si neiertatoare din partea regizorului „When Evil Lurks”

Cu Halloween-ul chiar dupa colt, multi cauta pietre pretioase ascunse pentru a gasi serialele preferate de groaza pentru...

Must read

- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you